Young Man Walking
Spanish Harlem
Review:Swa

More info:

distribution & promotion

record label:Cordova Bay Records

Niet meer zo recent dit schijfje maar omdat Wyckham Porteous al decennia lang behoort tot de vriendenkring van Jimmy Lafave, een singer / songwriter die bij ondergetekende in de bovenste schuif vertoeft, verdient deze sympathieke Canadees alle mogelijke hulp om het net zo ver te schoppen als de man die zelfs de produktie van Porteous album "Looking For Ground" voor zijn rekening nam.

"The Best Roots Traditional album of '97" schiep heel wat verwachtingen die met de albums "SexandDrinking", "In This World"  jammer genoeg alleen voor de insiders werden ingevuld. Bijzonder jammer want de man beschikt over een aangenaam bariton stemmetje dat wat gruizelig voor de dag komt maar in onze favoriete folk, country, rock contreien van harte welkom is. "Deep Into the Water" met multi - instrumentalist John Ellis in een glansrol zorgt er in zijn eentje voor dat ik deze Wyckham Porteous "Will Follow" in al zijn verdere muzikale escapades. Subliem gitaar gepingel, een orgeltje, pedal steel en accordionneke op de achtergrond maken van "Harper's Ferry" , "Teach Me Tonight" en de titeltrack "3 Am" geduchte concurrenten van de covers  "Please, Please Me" (the Beatles), een leuk hebbedingetje dat voornamelijk in Engeland als zoete broodjes over de toonbank schuift, Springsteen's "Hungry Heart" en Jerry Leiber / Phil Spector's  "Spanish Harlem".

Misschien de ultieme poging  om een definitieve doorbraak bij het grote publiek te bewerkstelligen ...de spreekwoordelijke twee vliegen in één klap ? Wij duimen alvast ! (SWA)